YouTube stopt in 2018 met 30 seconde commercials die niet overgeslagen kunnen worden

In 2018 gaat Google op haar YouTube platformstoppen met het tonen van dertig seconden commercials die niet overgeslagen kunnen worden.  Een zegen voor vele YouTube kijkers, maar wellicht een doorn in het oog voor adverteerders die toch hun verhaal in 30 seconden willen vertellen. De website  Verge bevestigd hiermee de eerdere statement die gemaakt werd door de website Campaign. Verge geeft op haar website aan dat de commercials die niet over te slaan zijn van zes seconden, vijftien seconden en twintig seconden intact blijven. Door deze ontwikkeling wordt de online marketing inzet van TrueView Pre-Roll advertenties die 30 seconden duren belangrijker. Zorg er daarom voor dat consumenten in de eerste vijf seconden getriggerd worden om tóch door te kijken! RUMR Marketing helpt u graag met het creatief ontwikkelen van een TrueView Pre-Roll advertentie die vraagt om bekeken te worden.

TrueView Pre-Roll advertentiesHet doel van TrueView Pre-roll advertenties op YouTube

In het statement van zoekgigant Google aan de website Campaign wordt aangegeven dat het streven is een betere ads experience te bieden aan gebruikers. De échte beweegreden achter het afschaffen van de 30 seconden advertentie is echter niet officieel bekend gemaakt. Een analist geeft een mogelijke verklaring aan de website Campaign, dat de prominente video advertenties op Facebook wellicht een reden zijn van de beslissing.

Met deze verandering die in 2018 doorgevoerd gaat worden zal het YouTube format relevanter en interessanter worden voor de gebruiker én voor de adverteerder. Een betere en geïnteresseerde doelgroep zal de advertenties bekijken. Niet geïnteresseerd? Klik dan gewoon door!

Wat zijn TrueView Pre-roll advertenties?

Wanneer je wel eens video’s bekijkt op YouTube kan het je niet zijn ontgaan dat er verschillende advertenties mogelijk zijn bij YouTube. Ik betrap mijzelf er altijd op dat ik meteen kijk of de knop in beeld komt. Deze advertenties waarbij je op de knop overslaan kunt klikken worden in Online Marketing termen ook wel TrueView Pre-Roll Advertenties genoemd. Het voordeel van deze advertenties is dat de kijker beslist of hij/zij de video wil bekijken. Bekijkt deze persoon de advertentie niet? Dan betaal je als adverteerder ook niet. Bekijkt hij het wel? Dan is hij geïnteresseerd en betaal je. Zo bereik je een relevante doelgroep voor jouw product.

Ondersteuning bij uw online marketing video?

Met een creatieve video kunt u zorgen dat uw TrueView Pre-Roll video toch bekeken wordt. Indien uw video tóch doorgeklikt wordt wilt u natuurlijk wel dat uw merk of product in beeld is geweest. Een commercial voor televisie zit dan ook anders in elkaar dan een video voor het internet. RUMR Marketing denkt vanuit uw marketingdoelstelling met u mee in het opzetten van een script voor uw online marketing video. Vanuit mijn netwerk kan ik ook zorgen voor realisatie van uw online marketing video. Neem gerust vrijblijvend contact met mij op.