Het geheim van Hollywood ontrafeld op 038 Digital

Hoe vertel je nou een verhaal? Hoe zorg jij dat jij jouw doelgroep bereikt, maar nóg belangrijker… hoe zorg jij dat jouw publiek jou weet te vinden. Maar ook dat jij een lange termijn relatie met deze mensen aangaat. Tijdens de 038 Digital heeft Carlijn Postma van The Post samen met Patrique Beners en Joëlle Hooijer van Easytoys.nl een inspirerend verhaal neergezet waarbij het geheim van Hollywoord is ontrafeld. Het geheim waarmee jij jouw content bingemarketing waardig wordt. Maar ook het geheim waarmee je de klanten aan je kunt binden. Lees je mee?

Mensen willen zich herkennen

Als bedrijf krijg je vroeg of laat te maken met de professionalisering van je online marketing. Een belangrijk punt van aandacht zijn de stappen naar conversie. Maar hoe graag jij als bedrijf ook wilt dat mensen naar je website gaan, direct op de knop klikken en de conversie voltooien… niets is minder waar. Mensen zoeken, mensen vergelijken, maar bovenal willen ze zich herkennen en willen zich gehoord voelen. Onthoud dit goed zodat jij in jouw content marketing strategie hierop kunt aanhaken.

Hollywood Storytelling – Slimme bingemarketing?

Bingemarketing en Hollywood
Foto door Paul Deetman via Pexels.

Carlijn Postma (van the post) is een inspirerende spreker die dit keer de muzikale omlijsting had geregeld van de band North Star. Een zeer goede band uit Zwolle “North Star” mocht met muziek het verhaal van Carlijn kracht bij zetten. Een slimme tactiek want zoals je wellicht weet spreekt muziek vaak tot de verbeelding. Maar ook een geheim van Hollywood die Carlijn slim weet te gebruiken in haar eigen verhaal op het podium bij Hedon.

Het is niet de eerste keer dat ik Carlijn heb horen spreken, maar toch weet ze je iedere keer te verrassen. Tijdens de coronatijd heb ik drie webinars gevolgd. Waarom het er drie waren? Ja dat ga ik je later in deze blog vast nog vertellen. Nog even wachten op het antwoord.

Bingemarketing de nieuwe trend binnen marketing?

Het verhaal tijdens 038 digital én ook tijdens de webinars van Carlijn gingen over Bingemarketing. Carlijn kijk vast heel veel films en series want ze neemt je mee in de geheimen en de slimmigheidjes van de Hollywood Films. Heb jij nog niet zoveel gezien, maar wil je dat nog wel doen? Dan moet je bij Carlijn wel soms je oren even dichtdoen… want ze zal spoilers NIET vermijden. Dat doet ze bewust om het verhaal over te brengen. Maar weest gerust want in deze blog zal ik je geen spoilers vertellen. Maar een hele mooie manier om haar inzichten duidelijk en inzichtelijk te maken voor een groter publiek.

Van doelgroep benaderen naar het trekken van publiek

Wanneer je met je bedrijf bezig gaat met content marketing heb je snel de neiging afgeronde verhalen te vertellen. Je hebt een onderwerp en brengt dit graag onder de aandacht van je doelgroep… maar bereik je je publiek hier wel mee? En wat is het verschil tussen een doelgroep en je publiek?

Als bedrijf heb je vaak een beeld geschetst van de gewenste doelgroep. Zij zijn volgens jou degene die jouw product, of jouw dienst moeten afnemen. Op basis van deze doelgroep zal jij je content creëren. Maar als deze doelgroep niet op zoek is naar jouw content zal je nooit een publiek trekken naar je verhaal waardoor je content zijn doel gaat missen.

Het draait dus om publiek. Dat publiek moet geïnteresseerd zijn in jouw verhaal. Zij zullen op zoek gaan naar antwoorden op hun vragen en ze zullen bij het vinden van goede content bij je terug komen voor meer informatie. Het draait in content marketing dus niet om doelgroepen… maar om publiek.

Je verhaal afmaken? Waarom zou je?

Eens jouw publiek jouw gevonden heeft, wil je natuurlijk dat je publiek een lange termijn relatie met je aangaat. Want uiteindelijk is de conversie op je website of het werkelijke contact met jouw bedrijf het gewenste doel. Maar hoe zorg je dat mensen overgaan tot actie? En daar komt het geheim van de Hollywood om de hoek… want waarom zou je je verhaal in één keer af vertellen? Carlijn komt met de tip om je content in serie aan te bieden bij je publiek. Dit is natuurlijk de basis van bingemarketing.

Natuurlijk is het niet altijd mogelijk om 7 seizoenen met 23 afleveringen over je merk of dienst te schrijven. Dat begrijpt iedereen. Maar probeer in ieder geval de content in minimaal 3 stukken aan te bieden en zorg dat je deze content aan elkaar koppelt. En dan snap je ineens dat ze haar Webinar tijdens corona tijd in drie delen had opgedeeld.

To be continued…

Een mooi punt in deze samenvatting van de 038 Digital van 22 september om een pauze in te lassen… want dit was natuurlijk nog lang niet alles wat Carlijn ons heeft verteld… In mijn blog van volgende week neem ik je graag mee in de tips die wij gekregen hebben voor het in uitvoering te brengen van de eerste tips die ik in deze blog prijs heb gegeven! Zie ik je dan weer terug?