Eind januari 2019 heeft Erica Turmel van de Vinexpress in Stadshagen mij geïnterviewd voor de column “Bedrijven in Actie”. Voor de mensen van buiten Stadshagen / Zwolle. De Vinexpress is de wijkkrant van Stadshagen in Zwolle. Er staan columns in, nieuws uit de wijk en informatie vanuit de gemeente en andere organisaties die relevant is voor de inwoners van Stadshagen. Het is dus niet een traditionele krant, maar het heeft een bredere functie waarin de ‘maatschappij’ in Stadshagen een platform krijgt. Jullie hebben wellicht op de sociale media kanalen al de foto van mijn interview voorbij zien komen. Omdat het vanaf een foto vaak lastig lezen is, heb ik besloten het complete interview ook op mijn website te zetten. Mocht je na aanleiding van het interview graag een keer nader kennis met mij maken? Voel je zo vrij mij een bericht te sturen om te ontdekken wat ik voor jou kan betekenen!
Wat biedt RUMR Marketing aan voor diensten?
“Ik ben een online marketingspecialist die kleine en middelgrote bedrijven helpt hun doelen te bereiken door middel van online middelen zoals Google Analytics, Social Media en E-mail marketing.”
Wat kenmerkt Bianca van Felius als ondernemer?
“Als eerste mijn enorme passie voor online marketing. Wanneer je dit inzet kan je zoveel meer groei bewerkstelligen. Daarbij ben ik ben open, eerlijk en transparant. Wanneer ik voor een klant kies ga ik er 100% voor. Ik breng mijn passie graag over op de ondernemer, zodat zij ook met een ander gevoel aan de slag gaan. Als je met mij de samenwerking aangaat voel ik mij onderdeel van jouw bedrijf waardoor wij echt als team meer bereiken. Meer doen dan wat van je wordt gevraagd, is denk ik wel mijn grootste ondernemende kracht waarbij het bedrijfsdoel van de klant voorop staat. Om transparant te zijn deel ik alles met mijn klanten zodat zij ook weten waar ik mee bezig ben.”
Wat is de drive van Bianca van Felius/RUMR Marketing?
“Het is een gemiste kans dat veel kleine en middelgrote bedrijven hun doelen niet halen met online marketing. Mijn drive is toch wel om juist die bedrijven met mijn hulp een kans te geven om online hun succes te halen. Eigenlijk wil ik ze helpen met het gevecht tegen de grotere concurrenten. Daar hebben deze bedrijven geen grote online marketing afdeling voor nodig. Lokaal valt er vaak snel winst te halen voor de kleinere ondernemers. Ik word echt trots als een ondernemer mij belt en over hun successen vertelt die dankzij mijn hulp zijn behaald.”
Hoe is Bianca van Felius in het vak gerold?
“Ik heb HBO communicatie gestudeerd aan Hogeschool Windesheim. De online marketing stond toen nog in de kinderschoenen, maar ik zag bij mijn eerste baan reeds de kansen en het voordeel van online marketing. Vanaf dat moment ben ik eigenlijk altijd bezig geweest met het realiseren en creëren van online kansen. Vier jaar terug heb ik een NIMA Online Marketing studie gedaan, om mijn zelf vergaarde kennis te toetsen. Tijdens die NIMA studie begon ik met bloggen, om zo mijn kennis met een groter publiek te delen. Daar kwamen hulpvragen van bedrijven uit, maar op dat moment kon ik daar nog niets mee doen. Twee jaar geleden wilde ik toch mijn droom najagen en heb ik mijn vaste baan opgezegd om voor mezelf te beginnen. Op 1 januari 2017 liet ik me inschrijven bij het KvK en zo is RUMR Marketing ontstaan. De naam RUMR komt van het nummer Rumour has it van Adele. Zonder rumoer is er niks, je moet (online) laten weten dat je bestaat.”
Hoe onderscheid jij je van vakgenoten?
“De kennisdeling; veel van mijn klanten hebben geen grote budgetten. Wat we dan doen is samen het vraagstuk behandelen. Op mijn laptop, zodat ik er een schermopname van kan maken. Ik leg uit, de klant kijkt mee en achteraf stuur ik de opname toe zodat ze het een volgende keer (indien gewenst) zelf kunnen. Die opname deel ik op in kleinere stukken van maximaal vier minuten zodat men ook snel iets kan terugvinden. Het grootste compliment dat ik kan krijgen van mijn klanten is: ‘ik heb je niet meer nodig’. Ik merk ook dat steeds meer bedrijven mij door mijn manier van werken aanbevelen bij anderen.”
Welke waarde is belangrijk voor RUMR Marketing?
“Eerlijk en transparant zijn. Ik vind het belangrijk dat klanten weten wat voor effecten bepaalde implementaties hebben, bijvoorbeeld Google Analytics. Ik laat mijn klanten hun eigen account aanmaken of doe dit voor hun. Zo zijn ze zelf eigenaar van de data en deze kunnen inzien. Ik leg de klanten uit wat ze kunnen vinden in deze tool en eventueel maak ik automatische rapportages voor ze zodat ze periodiek een PDF ontvangen met voor hun interessante informatie.”
Waar staat RUMR Marketing over vijf jaar?
“Dat vind ik heel lastig om aan te geven. Ik ben heel trouw aan mijn klanten en hoop dat ik steeds met een aantal vaste klanten van nu werk. Daarbij lijkt het mij heel mooi om grotere Online Marketing projecten op te pakken. Ook wil ik iets met mijn kennis gaan doen, naast het wekelijks bloggen, zodat het voor een groter publiek beschikbaar wordt. Hoe ik dat wil vormgeven weet ik nog niet, daar ben ik nog zoekende naar. Maar als het over vijf jaar net zo gaat zoals nu ben ik ook tevreden.”
Hoe bevalt wonen en leven in de wijk Stadshagen?
“Goed. We zijn de eerste bewoners van ons huis, waar we alweer negen jaar wonen. Ik vind het voordeel van Stadshagen dat het een dorpsgevoel heeft, maar je woont in de stad. In het winkelcentrum heb je alles wat je nodig hebt (afgezien van een schoenenwinkel). Ik vind het heerlijk voor de kinderen dat er veel andere kinderen in de buurt wonen. Stadshagen is een mooie wijk, absoluut. Het is allemaal heel gemoedelijk, mensen groeten elkaar en veel mensen kennen elkaar.”