Betover je content marketing met de magie van interactie

Dat een beetje magie de wereld een stukje mooier en interessanter maakt bewijst de veelvoud aan magie in tekenfilmseries en films. Denk aan Harry Potter of bijvoorbeeld Sofia the First. magieWie wil er nou niet leven in een wereld met magische amuletten, kranten die zichzelf updaten, praten de schilderijen? Een beetje magie maakt het leven een stuk interessanter, maar besef je eens in wat voor magische tijd wij tegenwoordig leven! In deze blog 4 tips hoe je je content strategie kunt betoveren en de interactie kunt aangaan.

Via je smartphone kan je pokémons in je woonkamer vangen, nieuws is altijd up-to-date in je nieuwsapp en waar je ook bent je kunt overal bewegend beeld zien. Door het succes van de smartphone kan je als content marketeer overal en altijd je doelgroep bereiken. Nu nog een vleugje magie om het nét allemaal een beetje leuker te maken. Want hoewel de ‘oudere’ generatie het nog niet altijd verwacht. De nieuwste generatie niet anders gewend dan een beetje extra magie in de communicatie. Onderstaand filmpje is hiervan een mooie illustratie.

De kunst is dat je interactie aan moet aan met je doelgroep. In deze blog 4 tips hoe je je content strategie kunt betoveren en de interactie kunt aangaan.

1. BIED EXTREEM RELEVANTE DATA DOOR INTERACTIE

Stel je voor dat je beschikt over zeer veel data waaruit je 16 verschillende conclusies kunt trekken die interessant kan zijn voor je doelgroep. Dan zou je ervoor kunnen kiezen deze 16 conclusies te verwoorden in 16 verschillende blogs, infographics of het misschien zelfs samen te vatten in één blog. Maar waarom zou je de data niet extra relevant maken voor je doelgroep. Gebruik de technieken die wij tot onze beschikking hebben!

Een mooi voorbeeld van een juiste invulling hiervoor is de infographic die LindedIn heeft laten maken door het bedrijf genaamd: The wizards of Ceros. Where to Find Talent in the United States infographic.Door de juiste industrie aan te vinken krijg je voor jouw relevante informatie te zien.

2. VERTEL JE DOELGROEP IETS OVER HUNZELF

Laten we eerlijk zijn, als je menig Facebook of Instagram profiel gaat bekijken kom je zeer veel selfies tegen. Mensen vinden het nou eenmaal leuk om over zichzelf te praten en ook om van en over zichzelf te leren. In de tijdschriften waren de quiz rubrieken dan ook vaak een gewild katern. Waarom zou je dit niet online doorvertalen? Een mooi voorbeeld hiervan is de gratis persoonlijkheidstest van 16 personalities. Door hier een optie om te delen aan toe te voegen wordt er niet alleen wat met je test gedaan, maar word het zelfs gedeeld.

3. ZET JE DOELGROEP IN DE HOOFDROL

Hoe leuk is het dat je gebruik maakt van de online aanwezigheid van je doelgroepen. Maak een promotievideo van je bedrijf, product of dienst persoonlijk en laat je kijker de hoofdrol spelen in de promotievideo. Een goed voorbeeld van zo’n video is de teaser video van SBS voor de aankondiging van de nieuwe show: Next Bodyband / Girlband. Deze video maakte gebruik van een aantal ingevulde data inclusief foto’s van facebook om een video te personaliseren. Een mooi voorbeeld van online interactie. Hierbij kan je natuurlijk ook nog denken aan de video van Sint die sinds enkele jaren zeer populair is. Sinterklaas spreekt jouw kind namelijk persoonlijk toe. Pure magie!

4. LAAT PAPIER TOT LEVEN KOMEN

Het klinkt misschien als toekomstmuziek maar het is wel degelijk al geruime tijd mogelijk om papier tot leven te laten komen. Een nieuwe vorm van interactie. In de onderstaande video zie je het gebruik van AR print technologie die het mogelijk maakt om een tijdschrift door middel van een smartphone tot leven te laten komen. Dit is een video uit 2012, de ontwikkelingen zijn in 2016 natuurlijk al een stuk meer bereikbaar. Dus doe je ogen dicht en bedenk je waar de mogelijkheden liggen in de toekomst.

LAAT JE FANTASIE DE VRIJE LOOP

Als het gaat om content marketing is het belangrijk dat je niet blijft denken aan de bestaande grenzen die er zijn, interactie is altijd mogelijk. Denk magisch, breek de bestaande regels en denk out of the box. Door dit te doen ontdek je hoe je jouw fans op magische wijze kunt binden aan jouw product, bedrijf of dienst.

Let’s make the magic happen! Start met de interactie! Hulp nodig? Neem dan zeker contact met mij op!